Breloczki reklamowe – sprzedaż

Breloczki reklamowe
Breloczki reklamowe

Gadżety reklamowe są bardzo istotnym elementem kampanii reklamowych oraz ogólnych działań o charakterze marketingowym. Z tego powodu wielu reklamodawców dba o to, aby gadżety takie, reklamujące ich markę, były dystrybuowane do jak największej liczby potencjalnych klientów, odbiorców ich usług. Dystrybucja oznacza w tym przypadku sprzedaż lub rozdawanie. Są to dwie najpopularniejsze metody emisji gadżetów reklamowych. Jako przykład podać można sposoby dystrybucji breloków na klucze, które od lat należą do najczęściej wykorzystywanych w marketingu gadżetów.

Breloczki reklamowe są sprzedawane m. in. w punktach handlowych z pamiątkami, drobiazgami, itp. Sklepy takie cieszą się dużym zainteresowaniem przyjezdnych, odwiedzających dane miejsce, wówczas umiejscowione są w okolicach dworców i przystanków autobusowych, ponadto też czasami z punktami takimi spotkać się można w centrach handlowych. Gadżety, które takie sklepy sprzedają, często emitowane są przy różnych okazjach specjalnych, np. zbliżającego się święta lub ważnego wydarzenia. Jako przykład można podać breloczki reklamowe z symboliką bożonarodzeniową (emitowane przed Bożym Narodzeniem) lub noszące symbolikę piłkarską, sprzedawane przed zbliżającymi się imprezami w tej dyscyplinie sportu. Jest to zatem element reklamy pośredniej – oferta żadnej marki nie jest tam wprost wyrażona ani zaprezentowana, jednak nabywca, przez sam fakt zakupienia takiego gadżetu, staje się klientem danej firmy.

Breloczki reklamowe sprzedaje się także na bazarkach, ryneczkach, itp. Wówczas najczęściej noszą one logo danej firmy – producenta – uzupełnione o krótkie hasło reklamowe. Firmy, które prezentują się w ten sposób należą często do branży spożywczej (np. producenci piwa, wody mineralnej, lodów, itp.), motoryzacyjnej, elektronicznej, telefonii komórkowej i wielu innych. Warto zaznaczyć, że gadżety tego rodzaju nie są sprzedawane okazjonalnie, jak w powyższym przypadku, lecz przez cały rok. Obie metody są skuteczne, dlatego obie są podejmowane przez reklamodawców i rozmaite firmy.